Eğitim Araçları
İstanbul Bilgi Üniversitesi'nde uzaktan eğitim aşağıdaki araçlarile yürütülmektedir:
BİLGİ Leran - Moodle
BİLGİ'de Öğrenme Yönetim Sistemi olarak Moodle (BİLGİ Learn) kullanılmaktadır. Sistem, BİLGİ öğretim elemanları ve öğrencilerinin ders materyalleri paylaşmalarına, ödev, sınav gibi çevrimiçi etkinliklere katılmalarına olanak tanır.
Ek özellikler: iOS ve Android için mobil uygulamalar
Kullanım Kılavuzları: Moodle
Zoom
Zoom senkronize, canlı ders, sınıfları yürütmek için kullanılır. Zoom, Üniversite'nin öğrenme yönetim sistemi olan Moodle (BİLGİ Learn) ile entegre çalışır ve öğretim elemanlarının derslerinde sesli, görüntülü ve içerik paylaşmalarına olanak tanır.
Bulut tabanlı bu konferans hizmeti, web tarayıcısı(Chrome) ya da çoğu masaüstü ve mobil işletim sistemi için indirilebilen bir uygulama aracılığıyla çalışır. HD video konferansı, ekran paylaşımını, ara odaları ve senkron (gerçek zamanlı) video paylaşımını destekler. Toplantılar sırasında canlı sohbet mevcuttur ve toplantılar kaydedilebilir.
Zoom, geçerli bir İstanbul Bilgi Üniversitesi Ağı kullanıcı adı ve şifresi olan herkes tarafından kullanılabilir (ilk oturum açıldığında, hesap otomatik olarak oluşur)
• Aktif dönemde dersi bulunan öğretim görevlileri, derslerinin sanal sınıfına giriş yaptığında @bilgi.edu.tr uzantılı hesaplarına Zoom lisansları gerçekleştirilir.
Dersinizin sanal sınıfında lisans hatası almanız durumunda lms.support@bilgi.edu.tr adresine Zoom Lisans tanımlaması talep etmelisiniz.
Çevrimiçi dersler Bilgi Learn üzerinde ders sayfalarının sanal sınıflarında gerçekleştirilmelidir.
Çevrimiçi dersler kaydedilecekse Record to Cloud seçeceği seçilmelidir.
Zoom Cloud kayıtları her dönem sonunda silinmektedir.
• Dönem sonlarında Zoom Cloud kayıtları silinmeden önce, saklamak istediğiniz ders kayıtlarınızı ya da notlandırdığınız oturumlarınızın kayıtlarını (arşiv için saklanması gereken kayıtlar) bilgisayarınıza indirip OneDrive bulut depolama alanına yükleyebilirsiniz.
• Zoom hesaplarınızı Bilgi Learn’den bağımsız olarak Zoom.us ve Zoom uygulaması üzerinden kullanabilirsiniz.
• Zoom hesapları SIS kullanıcılarından bağımsız olduğu için https://zoom.us/forgot_password adresinden şifre değişikliği yapabilirsiniz.
Desktop:
• Google Chrome ( Bilgi Learn ders sayfalarında bulunan Sanal Sınıf )
• Google Chrome ( zoom.us )
• Zoom App
Mobile:
• Google Chrome ( Bilgi Learn ders sayfalarında bulunan Sanal Sınıf )
• Google Chrome ( zoom.us )
• Zoom App
Kullanıcı Kılavuzları: Zoom
Turn-it in
Turnitin, internet tabanlı bir intihal tespit hizmetidir. İstanbul BİLGİ Üniversitesi Turn-it in hesabı BİLGİ Kütüphanesi ve E-Kaynakları tarafından yönetir ve Moodle LMS üzerinden kullanılabilir.
Turn-it in'i Kütüphane üzerinden kullanmak için
Turn-it in'i BİLGİ Learn üzerinden kullanmak için
Proctorio
2000'in üzerinde öğrencisi olan derslerde denetimli, çevrimiçi sınavlar sunmak için Proctorio kullanılabilmektedir.
Media Production
UZEM, Öğretim elemanlarının; video kayıtları, scorm paketleri vb. aracılığıyla çevrimiçi derslerini kişiselleştirmelerine yardımcı olur. Dijital materyallerin kullanımı farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin öğrenme sürecine esneklik sunar.
Medya prodüksiyon hizmetleri için lütfen tıklayınız.
Extra tools for teaching and general activities
Office 365
İstanbul Bilgi Üniversitesi öğrenci ve çalışanlarına Microsoft Office 365 üzerinden e-posta servisi vermektedir. Tüm öğrenci ve çalışanlarımız ücretsiz olarak Office 365 platformunun sağladığı Word Online, Excel Online, PowerPoint Online, OneNote Online ve OneDrive vb. hizmetlerini kullanabilir, istediği yerden ve bilgisayardan OneDrive depolama alanlarına kopyaladıkları dosyalarına ulaşabilirler.
BİLGİ öğretim elemanları isim.soyad@bilgi.edu.tr şeklindeki BİLGİ e-posta hesapları ve belirledikleri network şifreleri ile Office 365'e erişebilirler.
Office 365 hakkında tüm sorularınız için:IThelpdesk@bilgi.edu.tr